Wednesday, September 15, 2010

RAYA 2010

Raya tahun ni tak balik mana-mana kampungpun, bukannya apa anak aku nak periksa upsr tahun ni so nak privacy sikit...harap-harapnya anak aku akan berjaya dalam exam tu tak kisahlah dapat berapapun...dia dah berusaha...aku sentiasa mendoakannya
      lepas sembahyang raya g rumah jepun kawan suami aku..cam tak caya je dah raya ekkk..... terus gi rumah mak...bersalaman maklumlah banyak dosa ngan mak ni he...he...g umah zamani..n then amik gambar ...kelakar betul ..maklumlah first time amik gambar...balik rumah panaskan lauk..kami buat lemang sendiri walaupun nampak remeh tapi puas hati buat sendiri....petang kang adik - adiknak datang beraya pulak...
     dalam dok kita seronok beraya..malaysia di kejutkan dengan pembunuhan datok sosilawati lawiya..betullah aku tak faham zaman sekarang cam tak tahu mana lak nak beza mana satu manusia yang ada otak tuhan bagi dengan binatang yang memang dah Tuhan tak bagi otak...takkanlah tak de rasa kasihan di dalam jiwa dia terhadap sesuatu perkara di luar dugaan...entahlah aku betul2 terkejut memang tak sangkalah bila dah sampai membunuh, menyembelih , membakar ...aku memang yakin waktu tu..sosilawati masih hidup..sebab aku fikir takkanlah sampai maam tu nak di buatnya..memang aku tak sangka..KEJAM...KEJAM SANGAT..apapun kita doakanlah semoga roh keempat-empat mereka di tempatkan di kalangan orang-orang yang SOLEH....
     raya ke enam dah mula ramai orang balik ke taman..aku masih sibuk macam biasa maklumlah anak-anak tak cuti macam aku..so sama jelah macam tak cuti....petang tadi bekas anak-anak murid aku datang seronok sangat maklumlah dah dekat tiga tahun tak jumpa...alih2 dah besar dan berjaya semuanya...alhamdulillah..malam tadi empat buah rumah pergi beraya..ehhmmm..anak-anaklah kenyang makan..biasalah kalau dah bawa anak..memang payah nak cari mood makan..p

0 comments: